Mindful zwanger en bevallen 2018-07-03T21:56:42+00:00
Schrijf je in

Mindful zwanger : ontspannen zwanger zijn en zonder angst bevallen

18 mei 19.30 - 21.00
Schrijf je in

Zwanger en bevallen zonder angst

Mindful zwanger en bevallen: Ontspannen Zwanger en bevallen zonder angst.

Iedere zwangere vrouw ervaart haar zwangerschap en bevalling op haar eigen manier. Dat een zwangerschap wat spanning en sensaties geeft is vaak wel normaal.
Maar spanning en angst kunnen soms ook overheersend worden, soms door je ervaring van je vorige bevalling of door verhalen die je van andere personen hoort.

Spanning en stress/angst kunnen ook je bevalling beïnvloeden. Stress kan de baarmoederspieren laten verkrampen, waardoor de ontsluiting niet wil vorderen of de weeën niet krachtig genoeg worden.

cursus mindful zwanger en bevallen.

~ geen angst ~ vol vertrouwen ~ kracht en ontspanning in jezelf ~

– Ontspannen en bewust genieten van je zwangerschap
– Reguleren van spanning rondom de zwangerschap en bewust leren voelen wat er gebeurt.
– Ontspanningsoefeningen en mindfulness tijdens de zwangerschap en bevalling
– Met vertrouwen je bevalling in en uit
– Bekkenbodem ontspanning-, ademhalings-, en ontspanningsoefeningen.

17 juli 11.15
24 juli 10.00
3e les wordt gezamenlijk ingepland
Kosten: €60,00

    •  Reguleren van spanning rondom de zwangerschap en bewust leren voelen wat er gebeurt.
    • ontspanningsoefeningen en mindfulness tijdens de zwangerschap en bevalling
    • vanaf de 25e week
    • hand-out met oefeningen
    • je leert over de fases van de bevalling
    • met vertrouwen je bevalling in en uit
    • bekkenbodem ontspanning-, ademhalings-, en ontspanningsoefeningen.
    Tarieven

    Waarom voor mindful zwanger en bevallen

    tijdens je zwangerschap ontspannen is belangrijk voor je zelf maar ook je kindje. Ontspannen vrouwen verbruiken minder energie.
    Angst kan een bevalling beïnvloeden. Stress zorgt namelijk voor hormonen die de baarmoederspieren verkrampen waardoor de ontsluiting belemmerd kan worden, en de aanmaak van lichamelijke morfines worden verminderd.
    Je leert naast het ontspannen tijdens de zwangerschap en bevalling ook op jezelf te vertrouwen.