Revalidatie en Training

Als je het over revalidatie of training hebt, dan richt dit zich vooral op herstel of verbetering van patiënten die langdurig of zelf blijvend lichamelijk of functionele beperkt zijn. Het kan dan gaan om een ziekte, ongeval, operatie of aangeboren aandoeningen.

Bij  een operatie aan bijvoorbeeld knie, enkel, schouder of rug is na de operatie kan je ook bij Fysio Toet terecht. Er wordt een revalidatieschema gemaakt die helemaal op jou klacht en doelen wordt afgesteld.

Al jaren heb ik ervaring als het gaat om revalidatie na nieuwe knieën, heupen en schouders, met goede resultaten. Mijn behandelingen bestaan uit het samenwerken met jou als patiënt. We stellen samen behandeldoelen op, kijken naar jou klacht en daaruit komt het revalidatieschema wat voor jou op maat is gemaakt. Door een goed vertrouwen in elkaar te hebben, en samen hard te werken aan je revalidatie kom je sneller naar het herstel van de klacht.
Belangrijk is dat je zelfstandig wordt in je dagelijkse leven, om ook zo optimaal te kunnen functioneren in je dagelijse leven!

Revalidatietraining

Bij Fysio Toet kunt je onder begeleiding sporten en revalideren.. De trainingszaal is voorzien van de modernste apparatuur en de trainingen vinden altijd alleen af. Zo is alle aandacht alleen voor jou. Ik hou goed in de gaten of je de oefeningen goed uitvoert en geeft daar waar nodig aanwijzingen. Daarnaast zorg ik voor de juiste opbouw van je trainingsprogramma met de juiste balans in de oefeningen. Hierdoor is kwaliteit gegarandeerd en is er een minimaal risico op blessures.

Revalidatie en trainingen ;
-Mensen met specifieke aandoeningen zoals astma, COPD, hart, burn-out, bekkeninstabiliteit, chronische pijn, hernia, fibromyalgie, RSI, reuma, osteoporose, suikerziekte,whiplash etc.
-Sporters die willen revalideren of hun niveau willen verhogen onder professionele begeleiding van een fysiotherapeut
– Iedereen met klachten (bijvoorbeeld rug, knie, nek, schouder of andere gewrichten).
– Mensen die een operatie hebben ondergaan en na de operatie fysiotherapie / revalidatietraining nodig hebben.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Fysio Toet.

Revalidatieprogramma’s

Door het verouderingsproces kan kraakbeen dunner worden. Soms kan dat zo ver gaan dat er bot op bot contact ontstaat. Het bot gaat slijten en beschadigd. Hierdoor krijg je pijnklachten en zal het gewricht ook minder goed bewegen.
Soms kunnen de klachten zo erg worden dat er door een orthopeed besloten kan worden om een totale knie prothese te plaatsen. lees meer
Hele kenmerkende symptomen voor een hernia zijn scherpe pijn in het been, pijn in de onderrug of krachtverlies in de benen of ledematen.  Onze wervelkolom is opgebouwd uit verschillende wervels. Wervels zijn botten. Tussen elke wervel zit weer een tussenwervelschijf ( discus). Dit dient als demping. Deze tussenwervelschijf bestaat uit een omhulsel met een zachte/weke kern er in. Die kern zorgt voor veerkracht van de rugwervel. Als het omhulsel beschadigd raakt of een zwakke plek heeft, kan de kern wat uit gaan puilen, dit is een hernia. lees meer